Advanced Genetics

From Feed The Beast Wiki
Jump to: navigation, search
This page is a translated version of the page Advanced Genetics and the translation is 55% complete.

Outdated translations are marked like this.

!!! Problem with Module:Infobox/strings or a translation thereof. Fallbacks used for: {errSectionLocation, errCellLocation, maxImageSize, imageParameters, linkText}. Missing strings: {}. Please inform a translation admin as the translation markings probably need updating. !!!

Advanced Genetics
Modicon advancedgenetics.png
Aktuella UtvecklareObsiLP
Senaste versionen1.5.9
Latest Minecraft version1.7.10
URLLink
Modpack
Unstable 1.7.2
Monster
Horizons
Test Pack Please Ignore

Advanced Genetics är en mod av ObsiLP som lägger till möjligheten att använda genetisk vetenskap för att ge enheter förmågor. Spelaren kan injicera Genes in sig själva eller andra enheter med hjälp av en Syringe. Injicerade gener går förlorade vid dödsfall, men en Syringe kan användas för att skapa säkerhetskopior av dem eller Homeostasis Tube kan användas.

Denna mod tillåter standardnaturliga förmågor såsom teleportera, flyga, och minskning av skador vid fallande stora höjder, men det lägger också till några mer ovanliga förmågor såsom förmågan att producera Milk, Wool och Mushroom Stew.

Denna mod lägger 13 maskiner totalt, varav sju är nödvändiga för kärnfunktion. Det finns också flera poster för användning, för att samla komponenter, crafting eller för användning i samband med genetiska förmågor. Alla maskiner kräver energi, kan energi tillföras via IndustrialCraft 2 s Energy Units, Thermal Expansions Redstone Flux, eller energi direkt från Advanced Genetics' Combustion generator.

Den Scraper är den mest grundläggande och avgörande punkt i denna mod. Det används för att skrapa Skin Scales från mobs, som kan placeras in i en DNA Analyser för att producera en Cell. Det kan sedan föras genom maskinerna (i ordningen,, DNA Decrypter DNA Splitter DNA Uppfödare), i slutändan producera en Avslutade Gene. En spruta kan sedan användas för att injicera genen i spelaren. Även om alla genetiska modifieringar går förlorade på döden, kan ett prov av modifierad blod lagras undan för användning efter ett dödsfall.

Mob Förmågor

Använda skrapan på olika mobs kommer att producera olika gener, med olika effekter. De förmågor som ges av folkmassor är som följer:

I-spelet Mod Kommandon

Här är en lista över alla i spelet mod kommandon tillgängliga:

  • /gene list - Visar alla spelarens gener.
  • /gene add (gen namn) - Lägger till en angiven Gene till spelaren.
  • /gen remove (gen namn) - Tar bort en angiven Gene till spelaren.
  • /syringe add (förmåga namn) - Lägger en förmåga att nuvarande spruta hålls. Använder inte språkanpassade förmåga namn.
  • /syringe remove (förmåga namn) - Ta en förmåga från den aktuella spruta hålls. Använder inte språkanpassade förmåga namn.

Guider

Template:Navbox Advanced Genetics/sv

Other languages:
Deutsch • ‎English • ‎Nederlands • ‎español • ‎français • ‎italiano • ‎português do Brasil • ‎svenska • ‎русский • ‎中文(中国大陆)‎