Beginnen met BuildCraft 4

From Feed The Beast Wiki
Jump to: navigation, search
This page is a translated version of the page Getting Started (BuildCraft 4) and the translation is 71% complete.

Outdated translations are marked like this.

Eerste Stappen

Zoals met elke Minecraft wereld zul je moeten beginnen met het zoeken van de gebruikelijke middelen en BuildCraft is hierin niet anders.

Zorg ervoor dat je een goede voorraad hebt
,
,
,
,
and
.

Deze zul je nodig hebben om je eerste, eenvoudige buizensysteem te maken, los van allen kisten die je nodig zult hebben. Vergeet niet om een Crafting Table mee te nemen.

Zoek een mooi, vlak stukje terrein, of mak er één vlakbij je huis om jezelf wat ruimte te geven. Je kunt natuurlijk ook een kelder maken om in te werken.

Maak een aantal kisten en plaats er één ergens in het midden. Hierin zullen we later wat items plaatsen.

Eerste Transportbuizen

Het eerste type buis dat we gaan gebruiken is de Transportbuis. Deze wordt gebruikt om items te transporteren of om ze uit kisten of andere inventarissen te halen.

Om items uit deze inventarissen te halen hebben we een Houten Transportbuis nodig. Deze heeft weer stroom nodig van een motor om te werken maar daar komen we later op terug. Zo maak je de buis.

We zullen er één moeten vastmaken aan de kist die we eerder maakten. Klik hiertoe op de block naast de kist en je eerste houten transportbuis zal worden geplaatst en vastgemaakt worden aan de kist.

""OPMERKING:"" Het is een goed idee om eerst de houten buis te plaatsen alvorens de benodigde energiebron te plaatsen. Dit zorgt ervoor dat de motor zichzelf correct plaatst en aansluit op de buis.

Hou er rekening mee dat je niet meerdere houten transportbuizen aan elkaar kunt maken. Wel kun je meerdere buizen rondom de kist plaatsen als je wilt, echter zul je dan keistenen transportbuizen of beter moeten gebruiken.

Nu hebben we enkele keistenen transportbuizen nodig. Deze worden op dezelfde manier gemaakt als houten transportbuizen maar we vervangen het hout door keisteen.

Maak nu een aantal van deze buizen vast aan de houten buis om een klein netwerk te maken. Niet teveel echter aangezien items die door de buizen gaan snelheid verliezen door wrijving. Dit betekent dat keistenen transportbuizen eigenlijk helemaal niet geschikt zijn om items over lange afstanden te transporteren aangezien het heel lang zal duren voordat ze aankomen.

Plaats nu een kist aan het einde van het buizensysteem. Dit lijkt misschien niet erg productief maar het gaat om het demonstreren van de basis van item transport.

At this point nothing will happen. This is because in order to make your pipes work you need power. Minecraft Joules (MJ) to be precise.

Eerste Eenvoudige Energie

Om van de buizen gebruik te kunnen maken zullen we ze van energie moeten voorzien. BuildCraft introduceert Minecraft Joules (MJ) als onze stroom. Hoe wekken we deze energie op? Makkelijk. We bouwen een motor.

Onze eerste motor zal een Redstone Engine zijn en om deze te kunnen maken moet je al een Piston hebben gemaakt. Aangezien alle typen motoren een piston nodig zullen hebben kun je er maar best een aantal maken. 4 of 5 zou genoeg moeten zijn voor nu. Je kunt ze bijvoorbeeld opslaan in die eerste kist die je hebt gemaakt.

Vervolgens hebben we enkele Gears nodig. Aangezien dit een heel simpele motor wordt hebben we alleen maar Wood Gears nodig.

Nu kunnen we onze eerste Redstone Engine maken.

Zodra je de motor hebt gemaakt kun je hem naast de houten transportbuis plaatsen die aan je eerste kist vast zit.

Als je alles correct hebt gedaan zou de motor nu richting de houten transportbuis moeten wijzen. Het laatste dat nu moet gebeuren is dat we de motor moeten aanzetten. Dit doen we d.m.v. een Redstone Signaal wat je kunt doen door een Hendel te maken en deze achter de motor te plaatsen. Door de Hendel om te zetten zal de motor aangaan.

Je zult nu zien dat alles wat je in de eerste kist hebt geplaatst door de buizen zal gaan naar de tweede kist maar de items zullen erg langzaam uit de kist komen. Dit komt omdat de motor nog wat "koud" is. Dit zie je aan de kern van de motor die nog blauw is.

Wanneer de motor opwarmt, van Blauw naar Groen naar Oranje en naar Rood, zal de motor sneller gaan draaien en zullen de items sneller door je buizen gaan. De items zullen nog wel redelijk langzaam door de buizen gaan maar dit lossen we iets later wel op.

This is an effective transport system and allows you to move materials from one location to another and is bidirectional. However, as we are using Cobblestone Pipes this will take place very slowly. We can add some Golden Transport Pipes, but due to the high drag of the Cobblestone Pipes we'll need a fair few to keep things moving nicely.

Smelting Cobblestone to make Smooth Stone and then creating Stone Transport Pipes will be a better option as they don't have as much drag as Cobblestone, but the two Pipes won't connect which means you need use another pipe type to connect them.

Long Distance Transport

Now that we know how to make a simple transport system lets show you how to make it more useful by transporting the items over longer distances. This is helpful when you want to have a system for pumping all your mining materials to the surface from a deep mine. This will save you a lot of time!

We're going to need some Golden Transport Pipes for this so go ahead and craft some.

Now if you remove the Cobblestone/Stone Transport Pipes and put three Golden Transport Pipes directly after the Wooden Pipe when the items enter the Golden Pipes they will start to speed up.

I place 3 Golden Pipes every 9 Cobblestone Pipes or 15 Stone pipes. This keeps the items going at a nice pace without using too many Golden Pipes.

This method is a great way to get items from your strip mine to your home without all the boring traveling.

More to come when I get the time.

Other languages:
English • ‎Nederlands • ‎français • ‎русский